העולם רץ מהר. אחרי המצאת הפקס הומצא  הדוא”ל, זמן משלוח מכתב התקצר מימים לשעות ולדקות. לא רק הזמן רץ אלא הכל משתנה מהר. מהירות החשיבה, ההחלטה, היישום ומהירות השינוי. המנצחים של המאה ה–21 יהיו אלה שיסתגלו לשינויים ולמהירות השינוי של השינויים. אחת הבעיות המהותיות של אנשי מכירות בכלל ומתווכים בפרט היא ניהול זמנם. לכן הם מאחרים לכל מקום (ערובה בטוחה לעצבן גם את הקונה וגם את המוכר) אין להם זמן להגיע להעשרות, לסדנאות….ומפסידים.

תכנון הוא הצעד החשוב ביותר בניהול זמן.

שלושה כללים יעזרו לך להגדיל משמעותית את הפריון שלך כל יום שפירושו לעשות יותר בפחות זמן.

ראשית: עשה רשימת “לעשות” במחשב/יומן אלקטרוני. רשום את כל הפרטים אותם היית רוצה לבצע היום אם הזמן ירשה. רישום הפריטים יפסיק את התרוצצותם בראשך ויציגם בברור לפניך. כך תוכל לסמן ולמיין דברים חשובים ודברים דחופים (ולהבחין ביניהם), לסדר את הפריטים מה לפני מה, מה תוכל לדחות ומה  חייב להתבצע היום. רשימה זו תציג לפניך את היקף העבודה שעליך לבצע.

שנית: תן עדיפות לפריטים ברשימה שהכנת. בחר את הנושא החשוב ביותר או הדחוף ביותר. שאל עצמך אם אני יכול לעשות רק דבר אחד היום מהו – מהרשימה. רשום לידו מס’ 1 ולאחר מכן אותה שאלה ורשום מס’ 2. חשוב שתפעל לפי הסדר שקבעת, בכפוף כמובן להפרעות והפתעות שונות. יתכן שלא תגמור את הרשימה אבל לפחות תגמור את הדברים החשובים ביותר.

שלישית: חזור על התהליך הזה כל יום. כמו שאתה קם כל יום ומבצע שוב ושוב אותן פעולות בבוקר ולובש בגדים נקיים ולא את אלא של אתמול או שלשום כך עלייך לבצע כל יום את הצעדים שתיארנו לעיל. כמובן שאם סיימת אתמול 8 דברים מרשימה של 10 יתכן ופריט מספר 9 של אתמול יהיה מספר 1 של היום. אל תתעצל אל תקצר ואל תדלג. ההצלחה של אמריקה היא רק בזכות התכנון והמשמעת. לא תגיע רחוק עם אלתורים. תראה את השיפור כל יום ועם השיפור תבוא גם ההצלחה.

טיפים ועצות נוספות:

1. אתה חבר מקצועי של צוות. עלייך להבין כי זמנך יקר ומוגבל.

2. לא כל המשימות שוות בחשיבותן. קבע עדיפויות יומיות ולזמן ארוך.

3. דע לאן אתה הולך. הבחן בין מטרות לזמן קצר ולזמן ארוך.

4. רשום תמיד מה עליך לעשות (כאמור לעיל)

5. הפרעות עולות כסף. תקצב את זמנך. שקול האם ההפרעה שווה או כדאית.

6. היה גמיש. אנשי נדל”ן רוצים להיות בשליטה. גמישות היא המפתח לא לגרום לעצמך התקף לב.

7. זה בסדר להגיד לא. עדיף לא לקחת על עצמך משימה (או נכס או לקוח) מאשר להיכשל.

8. היה מאורגן, השתמש בשיטת תכנון בתוכנה כמו bmby.expert ,Iphone, יומן אינטרנטי, אך שלא יהיו לך שני סוגי יומנים. החזק תמיד רק יומן אחד.

9. אל תהיה מושלם, תהיה דייקן ואמין.

10. קבל עזרה. אל תהסס לבקש ולקבל עזרה, עדיף להתחלק עם אחר בעמלה מאשר לא לקבל כלל.