חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוגים שונים של מדיות ברשת החברתית

רשתות חברתיות כגון FACEBOOK, INSTAGRAM, TIPPERS, TWITTER, LINKEDIN ועוד תפסו אצל רוב העסקים מקום ניכר במידת ההשקעה הן של זמן והן של כסף: השקעה גראפית בתמונת הקאבר ובתמונת הפרופיל. כתיבת פוסטים, לייקים ותגובות לחברים. כל רשת חברתית משתמשת בשפה משלה, ולמעשה מתפקדת כקהילה לכל דבר ועניין.

 מדוע להשקיע ברשת חברתית?

אני עדיין נתקלת באנשים המשוויצים בעובדה, כי לא יתפסו אותם לעולם ברשת החברתית. במודע או שלא, לטעמי, הם לוקים בראייה השיווקית של אינטרנט כבסיס נפלא להתפתחות.

הרשת החברתית היא מקום המציע מגוון של פלטפורמות לשווק את העסק שלכם. כל אלמנט בפייסבוק למשל, יש לו את האפקטיביות שלו, בין אם מדובר בפרופיל אישי, דף או קבוצה.

ניהול השיווק ברשתות חברתיות מצריך הבנה בקודים ההתנהגותיים בכל מדיה חברתית שהיא.

באמצעות שיווק ברשתות חברתיות ניתן להגיע באופן ממוקד לקהל היעד הכי רלוונטי למוצר שלכם ולהיות איתו בקשר ישיר.

המדיה החברתית המציאה מחדש את המושג “ניהול מערכת יחסים עם הלקוח”:

פתיחת פרופיל אישי ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, מחייבת רישום מידע אישי: כגון גיל, המקצוע, תחומי עניין, קורות חיים, כתובת ומייל. מבחינה זו, הרשת החברתית מרכזת בתוכה מידע אישי רב ובאיכות גבוהה. דבר זה מאפשר לכוון לקהל היעד ביתר קלות, אך מעבר לכך, היכולת לתקשר עם קהל היעד קל יותר, ומאפשר מקוריות בתכנים הנבחרים כדי לקדם את מטרותיך העסקיות.

 שאלת יעילותו של שיווק ברשתות חברתיות הולכת ומתבהרת ככל שהזמן עובר. פייסבוק למשל, מאפשרת כלי מדידה, במיוחד לדפים עסקיים. עם זאת, השאלה כיצד מודדים יעילות של רשתות חברתיות והאם בכלל ניתן למדוד ולקבל תמונה של החזר על השקעה (ROI) נותרה עדיין בגדר שאלה ואין עליה תשובה חד-משמעית. אין ספק, כי קיים פוטנציאל עצום ברשתות אלו.

מדידת תוצאות של שיווק ברשתות חברתיות צריך להיות בגישה שונה וגמישה יותר, למשל

פרמטרים כגון: עליה בכמות הגולשים, שיעורי התגובות, עומק הקשר עם לקוחות, שיפור במיתוג החברה הם חלק מתמונה כוללת. מה שמכתיב מה למדוד ובאילו מדדים להשתמש הם בעיקר המטרות שלשמן נמצאת אותה חברה ברשת חברתית כלשהי.

 מדידת פעילות ברשתות חברתיות

ישנם ארבעה פרמטרים המאפשרים מדידת תוצאות ואת כדאיות ההשקעה ברשתות חברתיות:

מידת המעורבות – עד כמה הקהילה מגיבה לפוסטים שלכם? האם הם מבקרים אצלכם באתר? קוראים קבועים של הבלוג שלכם? האם הם מגיבים? שואלים או מבקשים מידע? כמה מהם צופים בסרטונים שאתם מעלים?

אינטראקציה – עד כמה המגעים אם גולשים מקבלים היזון חוזר- כמה מגיבים לבלוג שלכם? כמה עוקבים בטוויטר? (אם יש לכם יוזר שם) כמה תשובות אתם מקבלים בפורומים או בקבוצות? האם אתם מצליחים להניע גולשים להגיע לדף מסויים שברצונכם לחשוף?

קירבה – מדד ההזדהות – עד כמה הגולשים מרגישים קרובים אל החברה, המותג, השרות או למוצרים שלנו? ככל שנקבל תגובות בלתי “מסוננות” ואישיות כך נבין שיצרנו קשר פחות רשמי ויותר חווייתי ובעל קרבה.

השפעה – בהתאם למטרות שהצבתם לכם בפעילות ברשתות החברתיות: עד כמה השפעה הושגה? עד כמה אנשים מוכנים לשתף איתכם פעולה ולהמליץ עליכם? האם העלתם את המודעות למותג שלכם? האם אנשים בעלי השפעה מהתחום מגיבים, מתייחסים ומחשיבים אתכם? ככל ש”סופרים” אתכם יותר כך תוכלו להסיק שאתם “משפיענים” בתחומכם.

לסיכום,

המדיה החברתית הינה פלטפורמה שיתופית המהווה מימד פרסומי נוסף, אשר שימוש מושכל בו יכול למנף את הפעילות העסקית ולקדם אותה.

לקריאת חומר נוסף על שיתוף פעולה במדיה האינטרנטית אפשר ללחוץ על הלינק.

אביבה זאבי

מנהלת מדיה חברתית

 מומחית לכתיבת תכן שיווקי

15-7-13

שלח בקשה

התקשר אלינו:

שלח לנו מייל:

Send Request

Call us:

Email us: