חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעניין עד כמה אנשים שמוכרים נכסים ממשיים אינם מבינים שזמן הוא נכס, או כפי שהאמריקנים אומרים – Time is Money . אנשי מכירות הם ממבזבזי הזמן הגדולים ביותר שאני מכיר. אין כמעט איש מכירות, ובמיוחד מתווך, שלא יוכל להגדיל הכנסתו משמעותית באמצעות עסקה נוספת, שתיווצר על ידי ניהול זמן נכון, זמנו שלו. מה, בעצם, מוכר מתווך? מידע שהוא אסף ואינו בנמצא בידי הלקוח שלו, וכן זמן, את זמנו. אין הוא  מוכר נכסים, כי למכור נכסים יכול רק מי ששולט במחירם, וזה המוכר בלבד. המתווך רק מסייע במכירת הנכסים הללו, תוך הקדשת זמן ותוך שימוש במידע שבידו לגבי השוק והמתעניינים הפוטנציאליים, המחפשים נכסים כאלו.

אמרנו, שהזמן הוא משאב, שעומד לרשות המתווך או המשווק, משאב שכמותו מוגבלת, כלומר הוא נמצא במחסור. חוקי הכלכלה לימדו אותנו, שלכל דבר שבמחסור יש ערך כלכלי, כלומר יש לו מחיר. שעה לא מנוצלת או לא מנוצלת היטב שקולה לבזבוז משאבים, בזבוז כספי המתווך. אינני יכול לתאר במלים יותר ברורות או בוטות את חשיבות וערך הזמן, ואת חשיבות הקצאתו הנכונה וניצולו המרבי. על כן, על המתווך ועל המשווק ללמוד לתכן זמן, לארגן ולבקר אותו, כדי להגיע ליעילות מקסימלית בעבודתו.

בפרק זה נדון באמצעים הפשוטים להשיג ניהול זמן נכון. אתם תגידו בוודאי, “מה הקשקוש הזה, אין לי רגע אחד של זמן פנוי. מה יש כאן לנהל? הבעיה שלי זה בכלל לא זמן, אלא שאין לי מספיק קונים ואין לי מספיק נכסים טובים למכירה, ולא זמן או צרך בניהולו”. לא חשבתם אולי, שאין לכם מספיק מ…  ומספיק מ … , כי ניהול הזמן שלכם לקוי ובזבזני, ואילו בניהול נכון יהיה לכם יותר מ…  וגם יותר מ…

קיימים קורסים רבים ללימוד ניהול זמן, ואינני מתיימר לעשות זאת כאן. אני רואה בניהול זמן חלק אינטגרלי של פיתוח המיומנויות המקצועיות של המשווק/מתווך העצמאי, משום שהוא עצמאי ואין לו מסגרת של מקום עבודה, מטלות מדויקות, בקרה ופיקוח. ניהול זמנו חיוני להצלחתו. בשוק קיימים קורסים לניהול זמן, אך חסרונם הוא שאין הם מותאמים לעבודתו המיוחדת של משווק הנדל”ן/המתווך, אלא מיועדים לכל איש מכירות באשר הוא. נכון, שיש הרבה מהמשותף, אך אני אנסה להציג כאן בקצרה את הנושא לטובת אלו שעוסקים בשיווק/תיווך נדל”ן, ולא במקצוע אחר. ברצוני להבהיר דבר נוסף – במושג ניהול זמן אני מתכוון לניהול זמנכם בעבודה, ולא בשעות הפנאי.

שלח בקשה

התקשר אלינו:

שלח לנו מייל:

Send Request

Call us:

Email us: