חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

2020 לא ביקשה את רשותנו, לא שאלה לדעתנו והביאה עלינו שינויים מקצה אל קצה.

בחודש מרץ השנה התוודענו לראשונה אל מגפת הקורונה ובאופטימיות המובנית בנו האמנו כי היא תחלוף באותה מהירות שהיא הגיעה. מהר מאוד נוכחנו לדעת שהיא פה בשביל להישאר וכל מה שהכרנו עד היום עומד להשתנות. ריחוק חברתי, מסכות, סגרים, בידוד, כל אלו טרפו את הקלפים והשפיעו על העולם: כלכלית, חברתית ורפואית. עסקים רבים ספגו מכה קשה (וחלקם גם לא יתאוששו) כך גם שוק הנדלן.

אז למה אנחנו חושבים שזה הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות בשוק התיווך? הקורונה הגיעה אלינו כמו רעם ביום בהיר ושינתה את עולמנו, אך אם קודם בחרנו להיצמד לקיים ולהישאר באזור הנוחות שלנו, מהר מאוד גילינו שחוקי המשחק השתנו וזה הזמן שפשוט חייבים להעז!

אחת התכונות החשובות ביותר בעולם העסקים ובטח בעולם הנדל”ן היא היכולת להסתגל ולשנות צורה אל התבנית החדשה. במקרה של הקורונה לא באמת היה ברור מהי אכן התבנית החדשה, היה רק ידוע אלו תכונות אינן רלוונטיות יותר. נאלצנו לוותר על פגישות עבודה פרונטליות, על סיורים עם לקוחות, להתמודד עם ירידה בביקוש בעקבות אילוצים כלכליים, ואף להישאר בביתנו לתקופות לא ידועות.

שוק הנדלן הוא שוק חזק ויציב בעל יכולת ספיגת מהלומות ועדיין לשמור על יציבות וחוסן אך כדי שזה יקרה יש צורך הכרחי בהפעלת שינויים בדרכי הפעולה.

לצורך העניין, אם נחשוב על כך, בטרם הקורונה- בלעדיות על דירה הייתה שאיפתו של כל מתווך, מציאת נכס שווה עם ביקוש גבוה בשילוב של הסכם בלעדיות עם בעל הנכס העלה את הסיכוי למכירה ולעמלה גבוהה והתחרות על בלעדיות הייתה חלק קשה וקריטי של המקצוע. מתווכים היו משקיעים בשיווק חכם ואפילו אגרסיבי רק בכדי שלהם תהיה בלעדיות על הצגת ומכירת הנכס.  אך בעקבות ההפחתה בביקוש, הצורך המהיר במשאבים כלכליים של בעלי הדירות, וחוסר היכולת לפעול לבד תחת המגבלות,  ההתעקשות לפעול לבד היא טעות אסטרטגית קשה שיכולה לפגוע לא רק במתווך כפרט אלא ככלל. זהו הזמן לראות את עצמנו כיחידה אחת ולעשות ביחד את הצעד אל שיטת תיווך חכמה יותר, יעילה יותר וטכנולוגית יותר. וזו רק דוגמא אחת לשינוי תפיסתי שהתקופה הזו מביאה לתחום התיווך.

מערכות חכמות הן אחד הכלים החזקים ביותר של עולם התיווך ובמיוחד בתקופה הזו של ריחוק חברתי והגבלות שונות. שילוב המערכות טכנולוגיות כמו CRM ו-MLS, הגישה המהירה ללקוחות, השיווק הטכנולוגי החכם, היכולת לנתח נתונים של לקוח ולהתאים לו את הנכס המתאים, הנפקת הדוחות העוזרים לנו לשיפור תהליכים ולהתייעלות, האפשרות לתצוגת הנכסים בתלת מימד בכל רגע נתון, והגישה למאגר של אלפי מתווכים שונים בעלי ברחבי הארץ הפתוחים לשיתוף פעולה, מקצרים לנו תהליכים באופן משמעותי ומגבירים את סיכויי המכירה, ולכן אנו מאמצים בצורה מוגברת את האסטרטגיה הזו.

הקורונה דרשה שינויים, ועולם התיווך הזדקק לשינוי, אז נכון שהתקופה אינה פשוטה, אך בטווח הארוך זה בדיוק מה שהיינו צריכים כדי לנטוש את דרכינו הקודמות ולהתקדם בענק אל המאה עשרים ואחת. ואת הגישה הזו חייבים לאמץ וכמה שיותר מהר!

שלח בקשה

התקשר אלינו:

שלח לנו מייל:

Send Request

Call us:

Email us: