ראשית: בידקו התאמת הנתונים שבמפרט לאלה שבחוזה ובתכניות המכר. גם גוש, חלקה ובעלות, אך גם התאמת כל נתון נוסף שמופיע בשני המסמכים. חייבת להיות התאמה ביניהם. באם יש סתירות בידקו עם הייזם/קבלן.

שנית: הביטו על תכניות המכר המצורפות למפרט ולחוזה. המידות בהן צריכות להופיע בקנה מידה 1:100. שוב בידקו התאמתם לסיכומים. תכניות אלה יעזרו לכם באם תרצו לבדוק ריהוט כלשהו והתאמתו לחדר. שימו לב יכולות להיות כאמור סטיות מותרות. אל תזמינו רהיטים בדיוק במידות אלה. חכו לשלב סיום הטיח ותהיה לכם מידה כמעט סופית. ודאו כי כל המידות מצוינות בתכניות.

שלישית: גשו לסוף המפרט וקראו אותו. הערות רבות כתובות שם שמבהירות ומוסיפות לחוזה. אם ישנן הערות הן באות למנוע הפתעות מכם, ולאפשר לייזם/קבלן גמישות בהכנסת שנויים והחלפה מוגבלת של חומרים לפי שיקול דעתו.

רביעית: תיאור המבנה, הבניין  צריך ללמד אתכם רבות על המוצר שאתם עומדים לקנות. בפרק זה של המפרט יפורטו החומרים מהם בנוי הבניין ( בטון,איטונג, בלוקים וכו’ ) והדירה. חשוב שיצוין כי חומרי הבניה עומדים בתקן הישראלי ו/או נושאים תו תקן. חשוב שסוגי החומרים ואיכותם יהיו תואמים את מיקום הפרויקט ( לחות, רעש, חום וקור וכדומה ). וודאו מיגון אקוסטי , בידוד תרמי, בידוד גג על ידי יריעות ביטומניות והלבנה נגד קרינת השמש וכן סוג קירות הפנים ועוביים.

חמישית: ממ”ד – מרחב מוגן דירתי – חייב לכלול דלת וחלון עמידים בפני הדף וחדירת גזים, שקעים מכל הסוגים  (חשמל, טלפון, טלביזיה). שטחו המינימאלי צריך להיות 5  מ”ר שטח פנימי ולכלול כאמור פתחי אוורור. לעתים קרובות הממ”ד מותאם כחדר. אם לאו הוא חייב לאפשר שימוש יומיומי.

ששית: הקפידו שהמפרט ימולא על כל סעיפיו גם אם התשובה לסעיף כי “אין/לא”, זה ימנע אי הבנות וויכוחים במסירה. בידקו במפרט התייחסות כלשהי להמלצות יועצים ומהן המלצות אלה

שביעית: פרק תיאור הדירה מתאר בדיוק את גובהה, סוגי הדלתות והחלונות, הציפויים והחיפויים, סוגי הכלים הסניטריים וכמותם (כאן תגלה אולי שאין כיור בחדר השירותים או בפינת הכביסה), מספר נקודות החשמל, תקשורת וכו’, נפח דוד השמש ועוד.

שמינית: הרכוש המשותף. אינכם קונים רק דירה, אלא גם הצמדות כגון חניה ומחסן וגם חלק יחסי ברכוש המשותף שאחזקתו תעלה לכם כסף. דעו מהו, בידקו גם כל התייחסות לפיתוח הסביבתי ולמתקנים שיוצבו ( גז, אשפה ) ומיקומם המדויק. וודאו היטב שכל הפיתוח והמתקנים כלולים במחיר הדירה לרבות נושאים כגון גינה( פיזור אדמה, מערכת השקיה, שתילה, שבילים וכו’ ) או שעל דיירי הבית יהיה לבצע זאת בעצמם ו/או על חשבונם לאחר מכן.