שיקולים לדירה יד שניה:
א.אתה רואה מה אתה מקבל – כמובן שנוכל להגיד שיתרונות החדשה הם החסרונות של היד השניה ולהיפך, אך אין זה תמיד נכון ובוודאי שאמירה זו פשטנית למדי. היתרון המרכזי בדירה כזו של יד שניה שהיא ממש לפניך, היא מוחשית ניתנת לבדיקה (גם שלך כקונה וגם של מומחה מטעמך ). מועד המסירה של דירה כזו הוא קרוב יחסית ובטוח. בדירה כזו בדרך כלל לא תגלה ליקויים מהותיים נוספים מאלה שהמוכר חייב לגלותם (אם יש). אלה יהיו קרוב לוודאי דברים קטנים אותם תתקנו אתם המוכר או הקונה. תמצא בדירה זו אביזרים שהותקנו על ידי הדייר הקודם -המוכר, אך מה לעשות זה לא יהיה תמיד לטעמך. המטבח כבר לא מודרני, הקרמיקות כבר לא באופנה. אנו מדברים על דירת יד שניה של עד 10 – 15 שנה. מעבר לזה הדירה דורשת בדיקה יסודית יותר ושיפוץ יסודי יותר.

ב.הכל ידוע וגלוי לעין – תוכל לבדוק את סביבת הבית ולהכנס אל שכניך העתידיים (אותם אינך יכול לבדוק בקנית דירה חדשה) לברר את גילאי הילדים בבנין שיהיו חברים לילדיך, רמת האחזקה של כל הרכוש המשותף, עלות האחזקה וכן כל דבר הקשור לסביבה הקרובה והבנויה ( תחנות אוטובוס, גן ילדים, בית כנסת, בית ספר) וכו’.

ג.תשלומים ומיסים – תנאי התשלום של דירה יד שניה גרועים יותר בדרך כלל מאשר אצל קבלן, כי מסירת הדירה קרובה ומהירה יותר. מיסים אחרים תשלם כמו בדירה חדשה וזאת כבר אמרנו(מס רכישה, שכר טירחת עורך הדין ורישום הדירה על שמך בטאבו). חשוב לבדוק בדירה כזו האם בנויה היא על קרקע פרטית או קרקע בחכירה ממנהל מקרקעי ישראל. בדירה חדשה יש כיום רק חוזי חכירה מהוונים ל- 49 שנה ואתה פטור מדאגות למשך שנים רבות.

לסיכום: יש פנים לכאן ולכאן וכל אדם ישקול, יחליט ויקנה לפי הבנתו וכדי לקבל מירב התמורה לכספו.