היכולת להתמקד חיונית להשגת הצלחה בכל פעילות שמבצעים. מדוע מתווכים מסוימים עובדים 70 שעות בשבוע ואילו אחרים מסוגלים לעבוד 40 שעות ולהשיג אותן התוצאות? ניסיון של סוכנים מצליחים מאוד מראה שהם מסוגלים להתמקד. כיצד ועד כמה אתה מסוגל להתמקד במטרה שלפניך?
שיטה טובה היא לחלק את היום לריבועי זמן כדי ללמוד כיצד להתמקד טוב יותר. תיחום הזמן מאפשר לך להתמקד בדבר אחד באותו הרגע. כאשר רונלדו בועט בעיטת עונשין, הוא ממוקד אך ורק בבעיטה, בחומה ובשער. הוא אינו חושב על העבירה, על המהלך הבא שלו או על היריבים. הוא מתמקד בבעיטה.
הפרעות: בני אדם ונסיבות ינסו להוציא אותך מהתמקדות. לקוחות פוטנציאליים, מתווכים אחרים, אנשי הצוות במשרד. החוכמה היא לא לתת לכוחות חיצוניים אלה להסיח את דעתך מהמשימה. במהלך משחק NBA, כאשר הקבוצה האורחת מנסה לקלוע זריקה חופשית, הקהל מצויד בבלונים, בחצוצרות ואביזרים נוספים והוא משתמש בהם בפראות כדי להסיח את דעתו של השחקן הקולע של הקבוצה האורחת. הקולע עלול שלא להתמקד בחישוק ולהחטיא את הקליעה. הוא חייב להביט בחישוק ולהתמקד בו בלבד.

חישוקים להתמקד: לכולנו יש כמה חישוקים שבהם עלינו להתמקד מדי יום, כגון חישוק חיפוש לקוחות, מעקב, קביעת פגישות, הצגת דירות, משא ומתן ועוד. אם תתמקד בחישוקים אלו בלבד מדי יום תשיג הצלחה של ממש במכירת נדל”ן. כולנו מתמקדים במשהו בכל רגע נתון. למשל, כרגע אתה ממוקד בטיפ זה. באיזו תדירות אנו מתמקדים בדבר הלא נכון? המפתח הוא להתמקד בדבר הנכון.

האנשים המצליחים ביותר מתמקדים בתהליך, לא בתוצר. התוצר הוא התוצאה הטבעית של הביצוע הנכון של התהליך. כדי להתמקד יש לפרק את התהליך הזה או את התהליכים השונים לדברים שעליך לבצע בכל שלב ושלב.
התהליך של מכירת נדל”ן לדוגמא הוא פשוט ביותר והוא מורכב מ:
• יצירת קשרים חדשים מדי יום
• מעקב אחר הקשרים הקיימים מדי יום
• השגת פגישות מהקשרים מדי יום
• מיון כל הקשרים והפגישות מדי יום
• תרגול יומי של מיומנות הפגישה (ריאיון ותשאול לקוח, קביעת פגישה לקבלת נכס וכדומה)
• יציאה יומית לפגישות
• שכנוע הצדדים לעשות עסקה באמצעותך.
התמקדות בתהליך זה בסדר הזה ושילובו בסדר היום, תבטיח תוצר, דהיינו העמלות שתרוויח, המכירות שתבצע, הנכסים שתקבל.