חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלך הוא התוכן

הביטוי “חיים ומוות ביד הלשון” נכתב במקור בספר משלי י”ח כ”א. אם נשאיל את הביטוי לעולם העסקי הרי הוא נכון באותה המידה: אם בשיווק אינטרנטי המלך הוא התוכן (ביל גייטס), אז חיי העסק תלויים למעשה גם בשיווק נכון, כאשר חלק ממנו, הוא התוכן המופץ ברחבי רשת האינטרנט.  סת’ גודין, הנחשב לגורו העולמי המוביל בתחום השיווק אומר: “שיווק באמצעות תוכן הוא השיווק היחיד שעדיין עובד”.

אין היום מוצר או שירות, שאיננו מחפשים באינטרנט או “מגגלים” (מלשון מנוע החיפוש גוגל = Google). מנועי החיפוש מאפשרים לנו להגיע דרך חיפוש ממוקד לשירות או למוצר כאמור דרך מידע, אשר יכול לכלול: תוכן – מידע כתוב או מידע ויזואלי כגון תמונות וסרטונים.

שימוש  נכון במילים

התוכן הנבחר של עסק הוא בבחינת ראי, המשקף לנו את המוצר ו/או השירות. הבחירה והשימוש במילים כאלו או במילים אחרות, למעשה מספק לנו את המידע על השירות או המוצר ועל המספק אותו. בחירת המילים באופן מושכל הן מבחינת המינון והן מבחינת האופן הוויזואלי בו יוצגו, בסופו של דבר, יגרום לנו לבחור או לא לבחור ליצור קשר עם העסק.

הרשתות החברתיות הסירו מחסומים רבים הן מבחינת המידע והן מבחינת זמינות נותני השירותים. היום, מצחיק ככל שזה יישמע, ניתן לנהל דו-שיח עם מותגי-אפנה, בנקים וחברות, אשר עד היום הגישה אליהם היתה קשה עד בבחינת בלתי אפשרית.

גם כאשר מוצר או שירות הוא לכאורה לוקאלי כגון מספרה, מתווך או חנות נעליים בעיר, יש חשיבות לנוכחות אינטרנטית כפלטפורמה מקדמת, מעדכנת מידע מקצועי ושירותים, מאחר והיא נשארת באופן פעיל בתודעה של קהל היעד וממקדת אותו לשירותים של אותו עסק או חברה.

בניית בידול ונוכחות באינטרנט

שיווק באינטרנט הוא אמצעי חשוב מאין כמותו לכל סוג של עסק ובכל סדר גודל, מאחר והוא מאפשר לנו להגדיר את קהל היעד, לשדר את המידע אותו אנו מעוניינים להעביר באמצעים רבים ומגוונים, ולקבל מידע עדכני לגבי רמת ההתעניינות וכמות הלידים באופן מדוייק.

הרבה אנשים נוטים להאמין כי נוכחות אינטרנטית משמעותה בניית אתר לעסק או בניית פרופיל או דף עסקי. האמת היא, שזה רק חלק מהפעילות השיווקית, שעל עסק לנקוט בבואו ליצור את האג’נדה השיווקית שלו. שיווק באינטרנט הוא אסופה של פעולות רבות כגון: בניית אתר אינטרנט, נוכחות במדיה החברתית: פייסבוק, טוויטר, לינקדאין וכו’, דיוור ישיר ללקוחות, שימוש במערכות CRM התומכות פעולות שיווקיות, כתיבת מאמרים, השתתפות בפורומים מקצועיים ועוד.

עם התפתחות השיווק האינטרנטי גם לסלולר, אין סוף לאפשרויות הפצת המידע אודות העסק שלנו. השווקים הם חוצי גבולות ואין בהם סייגים מבחינת סוגי הקהלים אליהם ניתן לכווין את השירות או את המוצר שלנו. כן חשוב התכנון האסטרטגי וקביעת המטרות בבואנו לקבוע תכנית שיווקית באינטרנט. המטרות יכולות למקד אותנו בפעולות הנגזרות מהן, ולא לבזבז את זמננו במקומות או בפעולות אשר לא יביאו את התועלת הנדרשת.

לסיכום,

כתיבה ברורה מחד ושיווקית במינון מדוייק מאידך של המידע הרלוונטי על המוצר או השירות, שהנכם מספקים יכולה להביא לכם את הלידים אליהם הנכם מייחלים: לידים ממוקדים המעוניינים במה שיש לכם להציע. הדבר נראה לכאורה פשוט, אך הוא אינו כזה בשל ההיצע העצום הקיים בכל תחום. החכמה היא לדעת להשתמש במילים כך, שהתוכן הכתוב באתרכם, או בכל מקום בו אתם נמצאים ברחבי רשת האינטרנט יבליט את היתרון היחסי שלכם ויאפשרו לכם להיות בעלי יתרון על הקולגות שלכם.

קידום אתרים – ווב קלאב – אייל מזרחי

שלח בקשה

התקשר אלינו:

שלח לנו מייל:

Send Request

Call us:

Email us: