תתכוננו ליום הגדול של ביקור הקונה בדירתכם. זהו יום חשוב, כי הרושם הראשוני חשוב ביותר למכירה. קונים פוטנציאליים עורכים השוואות. השקעה לא גדולה של זמן וכסף יכולה להעניק לדירתכם יתרון של ממש לעומת דירות אחרות בשוק. כשאתם מוכרים מכונית ב 50,000 ₪ תשקיעו בה מאות שקלים להכינה למכירה. לפי מפתח זה בדירתכם אותה תרצו למכרה ב 500,000 ₪  והרבה למעלה מזה יהיה עליכם להשקיע אלפי שקלים לקראת מכירתה.

זה בכלל לא חשוב כמה זה עולה לכם שיפור התדמית הזו, אלא כמה זה משתלם לכם. על כן כדאי להקדיש תשומת לב לרשימת העצות ולבדוק כל הנאמר ולעשות רובו.

תכינו אוירה ביתית וחמה בתוך הדירה

*הדליקו תאורה מתאימה.

*דאגו לטמפרטורה נעימה, קירור/חימום בהתאם לעונה.

*פיתחו תריסים ווילונות ואם מזג האוויר מאפשר זאת גם חלונות.

*ניקיון וריח – הכינו והבריקו הכל. לגבי ריח ראו טיפ בהמשך. בכל מקרה אל תרססו בריחות שונים וחזקים בדירה, אלא דאגו לריחות טבעיים קלים כמו עלי וורד וכו’.

*תקנו כל דבר הטעון תיקון: דלת חורקת, ברז דולף, ידיות רפויות של הדלתות, צבע מתקלף, נורות שרופות, חלונות פגומים, סדקים בטיח, איטום לקוי בחדרי האמבטיה בכיורים, מקלחונים, אמבטיות.

*מטבח יש להכין באופן מיוחד, כי זה שובה לב או בולט לרעה במיוחד. דאגו למשטחי העבודה שיהיו נקיים, לשטיפת הכלים המלוכלכים בכיור וסילוק האשפה שעשויה לגרום לריחות לא נעימים.

*סדרו את הבית, צעצועי הילדים יוחזרו למקומם, מיטות חובה לסדר ורצוי לכסות בכסוי מיטה, חדרי ארונות יקבלו טיפול מלכותי, שולחנות, כסאות ופריטים אחרים יושמו אחר כבוד למקומם.

*סדרו את הכניסה לדירה, פנו את המעברים, מעילים בחורף ושאר בגדים תלויים ימצאו דרכם לארון.

*חפצים גדולים ומפריעים יועברו מקום או יועברו למקום משם לא יחזרו.

*ילדים יותר טוב יאוחסנו לשעות אלה אצל חברים, סבתא, שכנים.

*חיות בית לא תשתתפנה בקבלת פני המבקרים – זה הזמן לטיול ארוך עם הכלב.

*אל תהפכו את הבית לדיסקוטק או לאולם קונצרטים. עדיף שקט או לכל היותר מוזיקה חרישית.